دعا درمانی
اسرار هستي
به وبلاگ اسرار هستي خوش امديد.

 امروزه در سراسر جهان شاهد ظهور و توسعه بسیاری از روش های درمانی طب مکمل در یک دید کل نگر  نسبت به جسم ، ذهن ، روان و روح انسان هستیم. این دیدگاه در سال های اخیر از پذیرش بالایی برخوردار گشته است .

برخی از دانشمندان ، با انجام مطالعات علمی، در پی یافتن شواهدی مبنی بر تاثیر دعا بر سلامت جسمی و روحی انسان می باشند. اگر چه ما مسلمانان که به قدرت و تاثیر دعا اعتقاد داریم، از ارائه این گونه شواهد بی نیاز هستیم، اما پرداختن به نتایج برخی از این تحقیقات، خالی از لطف نخواهد بود.

معنی دعا :

دعا یعنی صدا زدن و مدد خواستن در حل مشکلات خود از خداوند متعال . دعا کردن یکی از بهترین اعمالی است که هم خداوند کریم در قرآن و هم پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) و امامان معصوم ( علیه السلام ) سفارش بسیار نموده اند .

 

آیات قرآن کریم درباره دعا کردن

 

1 – در سوره اعراف آیات بسیاری در تاکید به دعا کردن و چگونه دعا کردن آمده است از جمله: برای خدا نامهای نیک است ، پس او را به وسیله آنها بخوانید و دعا کنید . ... ( آیۀ 180 ) ... خدا را از روی اخلاص بخوانید . (آیۀ28)  -- خدای خود را به تضرع و به صدای آهسته بخوانید . ... ( آیۀ  55 ) . خدای خود را با تضرع و نهانی و بی آنکه آواز بر کشی در دل خود صبح و شام یاد کن و از غافلان مباش ( آیۀ 205 ) . این همه از آیات خداست که شاید خدا را یاد آرید . ( آیۀ 26 )

2 – در سوره غافر ( آیۀ 60 ) چنین آمده :  ...خدای شما فرمود ، مرا بخوانید تا دعای شما را مستجاب کنم ...       ( ... اُدعُونی استجب لکُم ... )

3 – در سوره انعام ( آ یۀ 52 ) آمده : .. ای پیامبر نباید آنها را که هر صبح و شام خدا را می خوانند از پیش خود برانی .

4 – در سوره فرقان ( آیۀ 77 ) آمده : ای رسول من بگو اگر دعای شما نبود ، خدا به شما چه توجهی داشت    .      ( قُل ما یعبوًا بکُم ربّی لو لاُ  دُعآوُکُم ... )

 

سخنان ائمۀ معصومین ( علیه السلام ) درباره دعا

شفا جستن از قرآن کریم ، توسل بر نامهای خداوند و دعا بر درگاه او برای رهایی از آلودگی ها ، حل بحرانها و مشکلات روحی ،  روانی و درمان دردهای جسمی توسط پیامبر گرامی اسلام( ص) و ائمه ( ع) بارها تاکید شده است . خداوند بلند مرتبه نیز مشتاق دعای ماست، چنانکه می‌توان انسانیت و ارزش انسان را به دعا و ارتباط وی با خالقش دانست. (1)

رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) می فرمایند : دعا حربه مومن است برای دفع دشمنان و عمود دین است، که به آن دین مومن بر پاست ونور آسمان و زمین است . ( 2 )

ودر منبعی دیگراز قول ایشان آمده : ناتوان ترین مردم کسی است که از دعا کردن ناتوان باشد . ( مشکاة الانوار )

و همچنین در جایی دیگر فرموده اند : کسی که به دعا توفیق یابد بدبختی ندارد و وقتی خدا توفیق خود را برای دعا فراهم نمود علامت آنست که درهای رحمت را بر روی او گشوده است . (وسائل الشیعه )

و همچنین می فرمایند : هر مسلمانی که دعا کند ودعا بخواند البته در غیر قطع رحم و گناه ، حتمأ یکی ازسه نعمت به او داده خواهد شد :

1- خواسته اش را بزودی برآورد .

2- ذخیره آخرتش قرار دهد .

3- پیشامد ناگواری را از او دور کند .

یاران گفتند اگر چنین است فراوان دعا کنیم . فرمودند : فراوان دعا کنید .

در روایات اسلامی از دعا به عنوان سپر و سلاح یاد شـده است.

رسـول گـرامـی اسـلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) می‌فرماید: « دعا سلاح مومن است.»

حضرت علی(علیه‌السلام) می‌فرماید: « دعا سپر مومن اسـت».

حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر که را خوش آید و خواهان است که دعایش در حال سختی به اجابت رسد، باید در حال راحتی و آسایش بسیار دعا کند. ونیز آن حضرت فرمود: هر که از بلایی بترسد که به او رسد و پیش از رسیدن آن بلا درباره برطرف شدن آن دعا کند، خدای عزوجل هرگز آن بلا را به او ننمایاند.  همچنین می فرماید: "بر تو باد به دعا کردن که داروی هر دردی است"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, :: 23:16 :: نويسنده : پارسا

درباره وبلاگ

با سلام خدمت تمام دوستان خوبم. به وبلاگ اسرار هستی خوش امدید. هر سوالی در مورد علوم متافیزیک و علوم درمانی داشتید میتونید ایمیل کنید در اولین فرصت جواب میدم.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راز سلامتی و آدرس dts.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->